lutego 14, 2014

Ku radości mej - nominacje

Ach, tak na Walentynki ;-)

W ostatnim czasie otrzymałam aż dwie nominacje i w tym miejscu chciałam serdecznie podziękować ~monweg oraz Małgorzacie. Dla mnie jest to znak, iż zaglądacie na mojego bloga i chyba wam się tutaj podoba. Mam nadzieję, że odpowiedzi na poniższe pytania przybliżą wam moją osobę, a także zmotywują do własnych odpowiedzi. Dzisiaj mam przyjemność odpowiedzieć na 20 pytań, więc do dzieła.



  • Czy lubisz pożyczasz innym swoje książki. Jeżeli tak, to komu najchętniej? 
  • Obecnie swoje książki kataloguję i wypożyczam tylko babci, kuzynce i oczywiście młodszej siostrze. Wobec innych osób nie zawsze jestem pewna czy one wrócą, bądź w jakim stanie.
  • W jakiej książkowej rzeczywistości najchętniej byś zamieszkał/a i dlaczego?
  • Najchętniej jakieś fantasy, gdzie nie wszystko jest idealnie, ale praktycznie wszyscy wierzą w szczęśliwe zakończenie. W rzeczywistym świecie obawiam się jest coraz więcej pesymistów. 
  • Czy zdarza Ci się czytać z przymusu?
  • Raczej nie. Chyba że to baardzo nudny podręcznik ;-)
  • Czy chciałabyś/chciałbyś zostać zawodowym pisarzem?
  • Nie wiem czy miałabym coś do przekazania. Jeśli coś się wydarzy i się zmotywuje to może napisze, ale nie zawodowo. Mój zawód to historyk i mi odpowiada.
  • Jakiej fikcyjnej postaci najbardziej nie lubisz i dlaczego?
  • Jest postać którą lubię tak samo bardzo, jak nie lubię, głównie dlatego że zawsze/prawie miała rację i czasem zadzierała nosa, ale wszystkim to wychodziło na dobre - Hermiona. Chyba wszyscy wiedzą z jakiej książki.
  • Książka, którą odradzasz, to...?
  • Nauczyłam się nie odradzać książek, bo jeśli mi się nie podoba to nie znaczy, iż komuś innemu też nie przypadnie do gustu. Mówię co mi się w niej nie podoba, a co tak, natomiast decyzję pozostawiam zainteresowanemu.
  • Jak organizujesz sobie czas? Masz na to jakiś złoty środek, którym możesz się podzielić?
  • Nie mam. Zawsze czasu jest za mało, choć złotych rad znam milion, rzeczywistość i tak wygrywa.
  • Czy Twoi bliscy akceptują Twoją miłość do książek oraz czy ją z Tobą podzielają?
  • Oprócz siostry, która uwielbia czytać, reszta niekoniecznie. Może do czytania trzeba dojrzeć. 
  • Nigdy nie zrobiłabym/zrobiłbym...?
  • Pewnych rzeczy na pewno bym nie zrobiła. Ale już kilka razy się przekonałam nigdy nie mów nigdy. Wiem, książek bym nie oddała, dobrowolnie oczywiście. 
  • Twoje życiowe motto, to...?
  • "Zawsze mogło być gorzej" - dla mnie to optymistyczne zdanie ;)



  • Dlaczego piszesz bloga?
  • Jest moją odskocznią, emocjami po przeczytaniu książki należy się dzielić. A jeśli nie mam w pobliżu osoby, która chce słuchać, przecież jej nie zmuszam. Blog to miejsce, do którego zaglądają osoby zainteresowane. I przyznam się to budujące ;)
  • Co najbardziej cenisz u ludzi?
  • Szczerość, wolę wiadro zimnej wody, niż ciepłą papkę. Sama się do tego stosuję.
  • Twoja najlepsza cecha?
  • Upór, zupełny brak konsekwencji, ale uparta za troje.
  • Jaka jest Twoja największa słabość?
  • Czekolada, czekolada i chyba czekolada.
  • Twój ulubiony film?
  • Teraz "Och, życie" i "Upiór w operze" - filmowa wersja.
  • Twój ulubiony cytat?
  • Mam ich trzy zeszyty ;-P
  • Słowo, którego nienawidzisz?
  • "Skomplikowane" - doprowadza mnie do szału, bo to często czysty wykręt.
  • Ulubione przekleństwo?
  • Raczej nie przeklinam, bo inaczej mama miotłą goni ;-)
  • Co Cię pozytywnie nakręca?
  • Muzyka, piosenka, która danego dnia wpadnie mi w ucho.
  • Książka, do której lubisz wracać?
  • Trochę ich jest: "Pamiętnik", "Złodziejka książek", "Ania z Zielonego Wzgórza" i wiele innych.
  • Twoje największe marzenie?
  • Bycie szczęśliwą, żeby wstając rano, może zmęczona, ale z uśmiechem na twarzy.

Zapraszam, może ktoś chce odpowiedzieć na powyższe pytania.

8 komentarzy:

  1. Podoba się...podoba. Dziękuję za wyczerpujące odpowiedzi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja pożyczam wszystkim naokoło moje książki... Chyba mam jak na mola dość dziwny stosunek do tego, co stoi na mojej półce, ale jakoś wolę pozbyć się kilku tytułów w imię tego, by inni czytali :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba nie jestem jeszcze na tym etapie, po prostu chciałabym aby wszyscy dbali o książki które wypożyczają.

      Usuń
  3. Dziękuję za odpowiedzi na moje pytania. Widzę, że tak jak i ja masz wąskie grono zaufanych osób, którym pożyczasz swoje książki :)
    Masz rację co do odradzania książek... jak się to mówi, o gustach się nie dyskutuje :)

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, każdy lubi coś innego. Bądź znajduje coś zupełnie innego w tej samej książce i to jest niesamowite ;-)

      Usuń
  4. Ja nie lubię pożyczać książek, mogę tylko rodzinie i to bliskiej.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 CzerwoneTrampki , Blogger