sierpnia 22, 2014

Kajecik @5

Dzisiaj będzie trochę mrocznie...

A to za sprawą lektury, którą kończę o "Mrocznych umysłach" i przyznam książka mroczna jak sam tytuł. I tak mnie jakoś nastroiło. Nikogo nie zmuszam, ale zachęcam do nostalgicznych dzisiejszych wpisów. Oprócz tego jeszcze okres żałoby, niestety wszystko razem wzięte buduje trochę nostalgiczny nastrój dzisiejszych cytatów.



Ptaku nocy, coś bywał za świata rubieżą,
I widziałeś umarłych - mów co czynią? - Leżą,
A co jeszcze? - Wciąż leżą bez przerw, bez wytchnienia.
Nie ma dla nich ni słońca, ni wiatru, ni cienia!
Nie modlą się, nie płaczą, nie śnią i nie wierzą -
I nic - tylko tak leżą! Nic - tylko tak leżę!
Leśmian

Jeżeli istnieje jakiekolwiek pocieszenie w tragedii, jaką jest utrata ukochanej osoby, może nim być jedynie zawsze potrzebna nadzieja, że być może tak było lepiej.
Paulo Coelho

Pytanie
Czym jest poezja
aktem odwagi, mową niemych słów,
krzykiem symboli, porażką znaczeń,
snem metafor, chwilą natchnienia.
Czym jest szczęście
pełnią życia,
poematem jego zachwytu,
tańcem zmysłów,
od dotykania do myślenia.
Czym jest miłość
wulkanem namiętności,
uczuciem toczącym spór z naturą,
lękiem osamotnienia.
Czym jest pamięć
Inną nazwą świadomości
chwili istnieniem,
komfortem wyboru wspomnienia.
Coraz częściej pytam
co to wszystko ma znaczyć,
może to jest życie -
a czym jest życie,
poezją cudu istnienia...
Jerzy Ł. Sylwian

Pewnego razu miłość zapytała przyjaźń:
- Do czego jesteś potrzebna, kiedy ja jestem?
Przyjaźń odpowiedziała: - Jestem po to, żeby tam, gdzie Ty zostawiasz smutek i łzy, mógł pojawić się uśmiech.

Uczucie kiedy brakuje ci kogoś, z kim nawet nie wiesz jakby było, kogoś kogo nigdy nie miałeś!

Czasem pakujemy stare rzeczy i chowamy je na strychu, nigdy nie zamierzając ich wyjmować, ale nie potrafimy się ich pozbyć. 
Pewnie tak samo jak marzeń i wspomnień.

Jutro wieczorem postaram się wrzucić recenzję "Mrocznych umysłów"

2 komentarze:

  1. Przepiękne słowa. Chyba dzisiejszy kajecik najbardziej do mnie trafił. Szczególnie podobają mi się słowa Coelho. Smutne, ale jednak dające nadzieję:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Do mnie też częściej trafiają te bardziej nostalgiczne cytaty :)

      Usuń

Copyright © 2016 CzerwoneTrampki , Blogger